I დღე
პირველ რიგში მინდა ვთქვა, რომ ასეთი საინტერესო ტრენინგი
იშვიათად მომისმენია, ვეცდები ტრენინგის ყველა საკითხი ჩამოვწერო, რომ ჩემთვის მომავალში
გასახსენებლად ადვილი იყოს.
·
დავიწყებ
გაცნობით: ტრენერმა გვთხოვა გაგვეხსენებია ყველაზე დიდი მიღწევა რა იყო ინტელის ტრენინგების
ფარგლებში.
o ჩვენ ვისმენდით ერთმანეთის საუკეთესო მიღწევებს და
ამით უცბად გაირკვა ვისთვის რა იყო საუკეთესო მიღწევა, ტრენერს კი ყველა ჩვენთაგანზე
წარმოდგენა შეექმნა პროფესიონალიზმის თვალსაზრისით.
·
შემდეგ აქტივობაში: შევავსეთ კითხვარი ტრენინგის მსვლელობისას
რას ვაკეთებთ და რას არა მეტ - ნაკლებად, კიდევ ერთხელ დაგვაფიქრა, როგორი უნდა იყოს
კარგი ტრენინგი და ტრენერი. ეს დაგვეხმარა დავფიქრებულიყავით იმაზე თუ რისი წაღება
გვსურს ტრენინგიდან, კონკრეტულად ჩამოვყალიბდით საკუთარ მიზნებში. ჩამოვწერეთ ყველაზე
მნიშვნელოვანი 3 მიზანი.
o მოლოდინებს ყოველთვის ვეკითხებით ან ვაწერინებთ ტრენინგზე,
მაგრამ ამ ფორმის უპირატესობაა, წინასწარ ჩამოწერილი კრიტერიუმების გადახედვა.
·
გონებრივი იერიში: რას უნდა ფლობდეს სკოლის კურსდამთავრებული,
რომლის შეფასებაც შესაძლებელია
o აღმოჩნდა
რომ ის უნარები, რომელიც ჩამოვწერეთ ყველა, 21- საუკუნის უნარჩვევებია, რომელსაც ვერ
უვითარებს თანამედროვე სკოლა.
o ამ
აქტივობით ხვდება მსმენელი, რომ ამ უნარებს მხოლოდ პროექტებით სწავლებით განუვითარებთ
მოსწავლეს. ამის შემდეგ აუცილებლად ამით დავიწყებ ინტელის ტრენინგს.
·
პორტფოლიოების განხილვა: ყველა შენიშვნა იყო საინტერესო.
o ვთვლი
რომ ჯობს წინასწარ კი არ აჩვენოს მასწავლებელმა მის მიერ შესრულებული მოსწავლის ნიმუში მოსწავლეებს,
არამედ მისცეს იმ კრიტერიუმების ჩამონათვალი, რომლიც აუცილებლად უნდა ჰქონდეს ნაშრომში
გათვალისწინებული
·
კარგი რჩევები მივიღე პროექტის პროცედურებთან დაკავშირებით:
o არ
ვარგა პროექტი, სადაც არაა კვლევის პროცესი;
o მოსწავლეები
უნდა წერდნენ სამოქმედო გეგმას და არა მასწვლებელი;
o ჯობია
კლასი დაიყოს 3-5 კაციან ჯგუფებად (თანამშრომლობისთვის)
o ჯგუფებს
არ უნდა მისცე მკვეთრად განსხვავებული დავალებები, მათი შეფასების კრიტერიუმები უნდა
იყოს ერთნაირი, ამიტომ ყველა უნდა აწარმოებდეს კვლევას.
·
დავიყავით 3 კაციან ჯგუფებად და ავირჩიეთ საპროექტო
იდეა, ჩამოვწერეთ, როგორ გადავანაწილებდით
ჯგუფებში დავალებებს.
o მნიშვნელოვანი
კომენტარი იყო ის, რომ ჩვენც უნდა გადაგვენაწილებია ერთმანეთში დავალებები, თუ ტრენერი
მსმენელებს ასწავლის ჯგუფში დავალებები უნდა გადანაწილდესო, თვითონაც არ უნდა არღვევდეს
ამ პირობას.
·
როგორი უნდა იყოს კარგი პრეზენტაცია: საინტერესო რჩევები
მივიღეთ
·
რეფლექსია როგორი უნდა გაკეთდეს: აუცილებელია რეფლესიაში
ეწეროს მსმენელის აზრი და არა აქტივობების ჩამონათვალი.
·
რა მაინტერესებს: ძალიან მაინტერესებს მეცხრე ტრენინგზე
როგორ შევაფასოთ ეფექტურად და მოკლე დროში
მსმენელთა პორტფოლიოები
ჳ II დღე
ჳ II დღე
·
ჩემთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი იყო განმავითარებელი
შეფასების შესახებ, როგორ უნდა ავუხსნათ რა არის განმავითარებელი შეფასება: წინასწარ
დაურიგოთ მასწავლებლებს თეორიული მასალა ამ თემაზე და გახაზონ ზმნები, რომელიც მათი
აზრით საჭიროა განმავითარებელი შეფასებისთვის;
·
დავაზუსტე, რომ განმავითარებელი შეფასებისთვის არ კმარა
კრიტერიუმების ჩამოწერა, მაგრამ კრიტერიუმების გარეშე არ შეიძლება განმავითარებელი
შეფასება
·
მომეწონა როცა ტრენერი დავალების შესრულებისას აკვირდებოდა
მსმენელებს ასრულებდნენ თუ არა დავალებას.
·
პრობლემების გადაჭრა:
o პროცედურების
წერა უნდა დაიწყონ იდეის მოფიქრებისთანავე, ყოველ ტრენინგზე რეფლექსიამდე 10 წუთით
ადრე. უნდა გახსნან გეგმები და დაწერონ პროცედურები, მერვე ტრენინგზე კი უნდა დაალაგონ
პრიორეტეტის მიხედვით;
o რომ
არ განმეორდეს საპროექტო იდეები,მსმენელებს წინასწარ უნდა მივცეთ იდეების ჩამონათვალი, თუმცა აქ მაქვს ეჭვი,
რომ ახალ იდეებს მოფიქრებას აღარ დაუწყებენ და აქამდე თუ 3 მეორდებოდა ერთი და იგივე მერე
20 დან გამეორდება ისევ 3.
გამოთქვით თქვენი აზრი, რა არის გამოსავალი?
გამოთქვით თქვენი აზრი, რა არის გამოსავალი?
Спасибо большое, у ВАс получилась полная и подробная рефлексия дня. ВАши оценки и заметки очень интересно читать , и с Вами хочется поообщаться в блоге! Для того, чтобы рефлексия была полным совершенством, попробуйте "спровоцировать " читателя Вашего блога на общение. Поставьте ему ряд интересных вопросов, поделитесь сомнениями , поинтересуйтесь его мнением. У вас обязательно получится!
ReplyDelete